Fantoompijn

Mei 2016

En nu even iets heel anders...

Jaren geleden maakte ik met mijn vriend Wim een geweldig reis naar India en een van de plekken die we bezochten was Riahikesh (HIER) , een heilige stad aan de Ganges. Een heerlijk ontspannen en inspirerend oord in de bergen. We verbleven in een guesthouse vlakbij een grote hangbrug over de rivier, de Lakhsman Jhula-brug, vanwaar je uitkijkt op een oever met kolossale tempels en het gezegende water op z'n reis naar de Indische Oceaan, duizenden kilometers verderop.

Inmiddels is Wim een aantal keren terug geweest -ik ben de tel een beetje kwijt- en heeft hij er zelfs een soort videoclip opgenomen van het nummer 'Fantoompijn', een van de nummers van zijn cd 'Blinde vogel' die na jaren schaven en schuren in juli eindelijk verschijnt.
Ik plaats de clip hier. Omdat ik het een geweldig nummer vind, dat voorop gesteld. Omdat ik trots ben op Wim. En omdat...nou ja. Rishikesh.

Soms, al is het maar heel even
Lijkt het of jij er weer bent
Als de sensor in m'n hoofd niet waakzaam is gebleven
En jou niet als voorbij heeft herkend.

Zoals je heimwee kunt hebben naar thuis kun je soms ook terugverlangen naar plekken waar je ooit, hoe kort ook, bent geweest. Een soort fantoompijn voor reizigers: je kúnt geen heimwee hebben, want je woont er helemaal niet, en toch voel je iets.



PS Wie interesse heeft, de cd is voor € 10 te koop...

En voor een uitgebreide recensie, zie HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten